27 نکته‌ی رایگان برای تبلیغات کم هزینه
۲۵
مهر

۲۷ نکته‌ی رایگان برای تبلیغات کم هزینه قسمت دوم

  1. تبلیغات در قسمت منطقه ای مجلات ملی را در نظر بگیرید. هزینه این تبلیغات پایین تر است و می توان به بازار هدف رسید. راهنمای تلویزیون انتخاب خوبی است. حداقل یک هفته باقی می ماند.
  2. هزینه های تبلیغ را با کسب و کارهای همسایه تقسیم کنید. فروشگاه های ویدئویی و دفاتر پیتزا شرکای طبیعی هستند. آنها یا بن فروشگاه های یکدیگر را می دهند و یا هزینه های آگهی ها را مشترکا می پردازند.
  3. سعی کنید حجم آگهی (نه در صفحات زرد) و یا طول نقاط رادیویی خود را را کم کنید. یک نقطه ی 60 ثانيه ای،‌ دو برابر همان نقطه ي 30 ثانيه نيست، اما به ازای 60 ، تعداد مشتريان را از 30 تا 60 افزايش نمي دهيد. آگهي هاي کوچک يا نقاط کوتاهتر، باعث می شود که آگهي هاي بيشتري را بسازيد که معمولا مشتريان بیشتری را سرازیر می کند. بهتر است که هر روز با تبلیغات کوچکتر حضور داشته باشید تا اینکه هر ماه با یک آگهی بزرگ.

  1. در روند تولید آگهی، کنترلتان را بیشتر کنید تا نیاز به رد تبلیغات پایان یافته را به حداقل برساند. پیام از پیام رسان مهم تر است. سعی نکنید آگهی هایی بسازید که جایزه می برند؛ تبلیغاتی را که فروش می کنند، تولید کنید.
  2. بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟ هدف از تبلیغات خود را مذاکره ی مستقیم با آنان قرار دهید.
  3. تامین کنندگان به عنوان مواد خریدنی چه چیزی به شما می دهند؟ پوستر، استند، جزوه و غیره . برخی قفسه های نمایش خوبی دارند که می توانید استفاده کنید.
  4. برخی از زنجیره های ملی مانند کُک و پپسی علائم محیطی برای کسب و کارشان فراهم می کنند. علائم روشنایی در محیط داخلی هم هستند که شما با نشانگرهای خاصی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه ی خود می نویسید.
  5. آیا می توانید یک رویداد اجتماعی را حمایت کنید؟ مسابقات سرگرم کننده، گلف، و یا رویداد دیگری که در جامعه به خوبی مطرح می شود؟ نام شما ممکن است به وضوح نمایش داده نشود اما گاهی اوقات تاثیر مثبتی که در جامعه می گذارد، مشتریان جدیدی را به ارمغان می آورد.
  6. کسب و کارهای کوچک به ندرت می توانند به تبلیغات اشباع شده دست پیدا کنند. باید رسانه ای را انتخاب شود که شما را به مشتریانتان می رساند. خلاصه ی آگهی های خود را پین کنید و بگذارید به شما نشان دهند که دقیقا چگونه رسانه های آنها به مخاطبان هدف شما می رسند.
  7. از رسانه هایی که انتخاب می کنید، به طور کامل بهره برداری کنید. اگر پیام شما کلامی باشد، نیازی به تلویزیون ندارید. از رادیو، بیلبورد ها و روزنامه ها به بهترین نحو استفاده کنید.
  8. ایمیل مستقیم را در نظر بگیرید. یک ایمیل و بروشور اطلاعات قبل از تماس با مشتری می تواند موفقیت آفرین باشد. یک مطالعه ی آی بی ام نتیجه گیری کرد که از طریق ایمیل می توان کل زمان فروش را از 9.3 به 1.3 ساعت کاهش داد. یک تحقیق بین المللی در رابطه با فروش و بازاریابی نشان داد که فروشندگان از زمانی که از ایمیل مستقیم استفاده می کردند، از پذیرش هشت سفارش در هر 100 تماس به 38 سفارش در هر 100 رسیدند.
  9. رپرتاژ آگهی را هم امتحان کنید. آگهی هایی در روزنامه ها هستند که شبیه داستان های واقعی هستند. آنها «تبلیغات» را در بالای مقاله درج دارند. اگر یک تیتر خوب هم بزنید، 50٪ بیشتر مقاله را می خوانند تا اینکه یک آگهی را بخوانند.
  10. شما نمی توانید با رقبای بزرگتر دلار را برای دلار مطابقت دهید اما می توانید از رویکردهای غیرمعمول، رنگ، موسیقی، شعارها، طنز استفاده کنید یا رسانه ای را انتخاب کنید که بتوانید بازار خود را از رقبای بزرگ دور نگه دارید.
  11. با توجه به هزینه های بالای تبلیغات رایج در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها، بسیاری از کسب و کارهای آگاه به هزینه، ناچارند به دنبال روش های کم هزینه تر باشند. شما می توانید در پارکو متر، تابلوهای تاکسی، بالن ها و چرخ دستی های مواد غذایی تبلیغات کنید و یا تابلوهای اعلانات اجتماعی، تبلیغات فیلم و در میان خریداران روزانه هفتگی.
  12. تبلیغاتتان را رمزگزاری کنید. چیزی را در آگهی قرار دهید که به شما این امکان را می دهد تا بفهمید از کدام رسانه دریافت شده است. بر روی بن ها، یک بارکد را وارد کنید که کاغذ و تاریخ آگهی را ضبط کند. در تبلیغات رادیو یا تلویزیون، از آنها بخواهید درخواست بفرستند تا تخفیف بگیرند. از هر مشتری بپرسید که چطور شما را پیدا کرد.
  13. برای روز مبادا برنامه ریزی کنید. در طول سال، برای مقابله با اضطرار، هر ماه مبلغی کنار بگذرید؛‌ مشخص نیست که چه موقع نیاز به واکنش سریع در رقابت پیدا می کنید. باید قادر به سرمایه گذاری روی رویدادهای ملی یا اخبار مربوط به صنعت خود باشید. اگر موارد منفی در صنعت شما اتفاق می افتد، ممکن است نیاز به پاسخ سریع داشته باشید تا مطمئن شوید پیام درست ارائه شده است.
  14. همیشه به مشتری بیشتر از آنچه که وعده داده اید و بیشتر از آنچه که انتظار می رود را ارائه کنید. شاید این آخری همان چیزی است که شما نیاز دارید!

 

قسمت اول