تکنیک های رایج سوءاستفاده در سئو
۲۶
مهر

تکنیک های رایج سوءاستفاده در سئو

تکنیک های رایج سوءاستفاده در سئو

چیزی به نام صفحه ی کاملا بهینه وجود خارجی ندارد. موتورهای جستجو نمی خواهند سایت بهینه ی برتر را برگردانند اما صفحه‌ای که اهداف جستجوگر را بهتر برآورده کند، چرا!اگر شما عنوان صفحه های با سرصفحه ی اچ 1 دارید که دقیقا مشابه هم هستند و تمام لینک های داخلی و تمام لینک های درونی شما از سایت های دیگر که اشاره به آن صفحه دارند همان متن مشابه را دارند، این موضوع مشکوک به نظر می رسد. ( مثل اینکه در رنکینگ دستکاری صورت گرفته باشد). در نتیجه موتورهای جستجو آن ها را نسبت به نتایج جستجو سنگین و یا فیلتر می کنند.

چطور ریسک های مربوط به سایت را به حداقل رسانده و آن را کنترل کنیم؟

بهترین کار این است که موارد مختلف را  تا حدی کنار هم قرار دهید و چیزی به وجود بیاورید که به خودی خود بازاری دارد. یا  اینکه به امور از دیدگاه یک مهندس موتور جستجو نگاه کنید. اصطلاحی وجود دارد به نام واژه های سمی یا زرد؛ آنجایی که شما چیزهایی مثل تبادل لینک، افزودن ORL، یا الگوهای پیوند در یک صفحه دارید، شانس خوبی است که یک موتور جستجو بار کمتری بر آن صفحه یا بر پیوندهای خارج از آن بگذارد.

در گذشته، یک سری واژه ها مثل اجتماع یا کتابچه نظرات مهمانان، زرد یا سمی بودند. هر قدر محتوا بی کیفیت تر و به اسپم شبیه تر باشد به احتمال بیشتری موتورهای جستجو آن را سنگین می کنند. موتورهای جستجو استفاده ی سایت های اسپمی به کار برنده ی سرصفحه ی اچ1 را محکوم می کنند. بنابراین افراد به جای آن در سایت های اسپمی برای برچسب سرصفحه با بالاترین کیفیت از اچ2 استفاده می کنند. ممکن است لینک های بر پهنه ی سایت را که به صفحه اصلی مرتبط بوده و نزدیک انتهای کد صفحه هستند با استفاده از نامی دقیقا مشابه همان لینک و همچنین عنوان صفحه ی اصلی را سنگین کنند و بنابراین شما در عوض، پیوند به صفحه ی اصلی را از طریق کد صفحه انجام می دهید و یا از یک متن مهارکننده به جای عنوان صفحه و بیشتر پروفایل پیوندی خود استفاده می کنید.

به یاد داشته باشید که برخی از الگوریتم های ارتباطی، الگوریتم های تکوینی هستند که خود را ردیف می کنند تا ارتباط نتایج جدید آزمایش را بررسی کنند ولی همچنان انسان ها آن ها را برنامه ریزی می کنند.

گوگل خواهان داشتن یک پیش قدر به سوی منابع اطلاعاتی است. یاهو بیشتر نسبت به بازرگانی دارای پیش قدر است. این پیش قدر ها قاعدتا بر بهینه سازی تاثیر می گذارند. به علاوه، بعضی افراد مثل دیو اِن بسیاری از نکات جزیی را  همچون مواردی که من بیان کردم، مطرح می کنند. اگر مثل یک مهندس موتور جستجو فکر کنید، آن تکنیک های رایج در سئو و نه چندان رایج در وب سایت های معمول، بیشتر احتمال سنگین شدن یا بسته شدن دارند. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی محتوا همان هماهنگ سازی نشانگان کیفی است اما اگر تعداد زیادی از آن ها را زیادی با هم هماهنگ کنید می تواند سیگنال منفی داشته باشد.

 

نشر محتوا : آرش ترکمان مشاور در مارکتینگ و سئو