تاثیر بازاریابی پیامکی بر افزایش فروش محصولات
۰۴
آبان

تاثیر بازاریابی پیامکی بر افزایش فروش محصولات

در دنیای امروزی تقریبا تمامی محصولات موجود در بازارهای فیزیکی در شبکه های مجازی فروخته می شود. تمامی کسب و کارهای تجاری قصد دارند در این نوع فضا همکاری و فعالیت داشته باشند. برای فعالیت در بازارهای مجازی راه های مختلفی وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب به یکی از انواع این روش ها بطور خلاصه بپردازیم.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی امروزه بسیار مورد توجه فروشگاه های اینترنتی می باشد. این نوع بازاریابی بخاطر هدفمند بودن و هزینه بسیار پایین یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی مجازی می باشد. فروشگاه ها تنها با پرداخت هزینه هر پیامک می توانند یک تبلیغ مستقیم به شماره های تلفن همراه افراد ارسال کنند و محصولات خود را به آنها معرفی نمایند. این تبلیغات می تواند هدفمند باشد و فقط برای دسته ای خاص از مشتریان ارسال شود. بطور مثال شما فقط می توانید این پیام تبلیغاتی را برای بانوان و یا مهندسان ارسال کنید. در صورتی که در سایر انواع تبلیغات، این نوع بازاریابی هدفمند تقریبا غیر ممکن می باشد.

ویژگی های بازاریابی پیامکی

هزینه بسیار پایین این نوع تبلیغات و مورد خطاب دادن مستقیم افراد از ویژگی های بارز این نوع بازاریابی می باشد. از طرفی سرعت در انتقال داده ها از دیگر مزیت این نوع تبلیغات می باشد که سبب می شود پیام های تبلیغاتی در کوتاهترین زمان ممکن بدست افراد هدف برسد. توانایی تفکیک در این نوع بازاریابی بسیار مهم می باشد. بطور مثال شرکتی که در حوزه ی محصولات زیبایی و بهداشتی فعالیت می کند عمدتا با بانوان سر و کار دارد. در نتیجه برای این نوع شرکت ها، تبلیغاتی اثر بخش تر می باشند که بانوان را مورد خطاب قرار دهند. دیگر ویژگی این نوع بازاریابی تاثیر مستیم آن بر مخاطب می باشد. بطوری که وقتی شما یک پیامک برای یک فرد می فرستید دقیقا آن مخاطب پیام تبلیغاتی شما را با دقت مطالعه می کند. در صورتی که استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی با آن هزینه گزاف و تبلیغات پر زرق و برق تاثیر مستقیمی بر مخاطبان ندارند. بلکه سبب تاثیر گذاری موقت در فرد می گردند.